Ο Σταθμός Πελοποννήσου γίνεται μουσείο!


Το αριστουργηματικό κτίριο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Πελοποννήσου, που παραμένει κλειστό εδώ και εννέα χρόνια, θα αποκατασταθεί και θα μετατραπεί σε σιδηροδρομικό μουσείο, όπως ανακοίνωσε μόλις από τον ΟΣΕ. Το κτίριο του σταθμού χαρακτηρίστηκε έργο τέχνης το 1985, καθότι αποτελεί μοναδικό δείγμα σιδηροδρομικής αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα. 

Τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του, που συνδυάζει στοιχεία νεοκλασικά και αρ νουβό, εμπνεύστηκε ο… συνήθης ύποπτος Έρνστ Τσίλερ το 1912-13. Τότε ήταν που το κτίριο πήρε τη σημερινή του μορφή, με τους χαρακτηριστικούς τρούλους στη θέση των στεγών οι οποίες προϋπήρχαν από το 1889, οπότε και ο σταθμός λειτούργησε για πρώτη φορά. Στο εσωτερικό του σταθμού υπάρχουν ακόμα τα διακοσμητικά στοιχεία του 19ου αιώνα, όπως το ξύλινο ρολόι, τα φωτιστικά σώματα γκαζιού, το ξύλινο κουβούκλιο των εισιτηρίων και τα μαρμάρινα τζάκια. Την ατμόσφαιρα αυτή επιδιώκει να διατηρήσει η θυγατρική του ΟΣΕ εταιρεία «ΓΑΙΑ ΟΣΕ», γι' αυτό και προχωρά στην αποκατάσταση των (λίγων) φθορών του κτιρίου και στη δημιουργία σιδηροδρομικού μουσείου. Στο διατηρητέο κτίριο θα λειτουργούν εκθεσιακός χώρος, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, πωλητήριο και χώροι βοηθητικών χρήσεων. Επίσης, σχεδιάζεται η κατασκευή νέου στεγάστρου μέχρι την οδό Κωνσταντινουπόλεως ως συνέχεια του στεγάστρου του διατηρητέου κτιρίου. Το στέγαστρο θα εκτείνεται επάνω από τις σιδηροδρομικές γραμμές, όπου θα αναπτυχθεί μέρος του εκθεσιακού χώρου, με βαγόνια και μηχανές επάνω στις ράγες. Το θέμα συζητήθηκε στη χτεσινή συνεδρίαση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων. Τα μέλη του γνωμοδότησαν ομόφωνα υπέρ της έγκρισης αποκατάστασης του διατηρητέου κτιρίου και υπέρ της προσθήκης του στεγάστρου, με την παρατήρηση ωστόσο να διερευνηθεί η δυνατότητα οπτικής αποκόλλησης του νέου στεγάστρου από το παλιό, μέσα από την κατασκευή διαφανούς ζώνης, ώστε να είναι διακριτές οι δύο ενότητες. 

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου